sâmbătă, 10 februarie 2018

22 de luni cu aparat dentar

De aceastã datã m-am hotãrât sã fac postarea imediat dupã vizita de ieri de la ortodont, mai ales cã doamna doctor a reuşit sã învingã pesimismul meu.
În doar cateva ore, cât mi-a luat sã ajung acasã de la cabinetul dumnaei, am vãzut deja rezultate promiţãtoare în zona incisivilor superiori care mi-au cauzat de-a lungul anilor atâta amãrãciune. Deşi prin natura mea rãmân o pesimistã, de ieri speranţa în mai bine e chiar ceva mai mult decât o plãpândã licãrire.
Doamna doctor ortodont numãrul 1 pe care am vizitat-o ieri a început, ca de obicei, cu arcada superioarã. În pofida eforturilor ei de mai multe luni de a ajusta din arc greşeala de aplicare a bracketului ceramic de pe incisivul central stâng (montat de doamna doctor ortodont numãrul 2), acesta nu a putut transmite informaţia pertinentã dintelui din cauzã cã statea pe un strat mult prea gros de compozit şi era poziţionat şi prea jos şi uşor strâmb. Înãlţimea şi orientarea greşitã a bracketului au putut fi contracarate din arc de cãtre doamna doctor numãrul 1, dar stratul exagerat de compozit a fãcut ca dintele sã nu se poatã mişca corespunzãtor şi sã se menţinã astfel un aspect nesatisfãcãtor care îmi sãrea în ochi imediat cum deschideam gura. Şi doamna doctor ortodont numãrul 2 care mi-a rupt bracketul meu bun şi apoi şi-a bãtut joc de mine întârziindu-mi întregul tratament cu acest bracket aplicat în mod neprofesionist mi-a mai luat şi o grãmadã de bani pe aceastã acţiune care s-a creat exclusiv din vina dumnaei. Dupã aceastã experienţã nefericitã am înţeles cã e foarte important cum îţi alegi ortodontul.
Cum reuşisem sã îmi decolez o cheiţã, doamna doctor ortodont numãrul 1 mi-a recolat-o pentru cã era neapãrat nevoie de ea pentru continuarea tratamentului în condiţii optime (pe penultimul molar din dreapta, pe arcada superioarã). De aceastã datã mi-a schimbat şi arcul pe maxilar şi mi-a fãcut stripping atât pe arcada superioarã cât şi pe cea inferioarã. Pentru închiderea ocluziei trebuie sã port din nou elastice, de aceastã datã mai puternice. Acum le port în triunghi pe ambele pãrţi de la caninul superior la caninul şi premolarul inferior.
Nu am plecat din clinicã pânã nu m-am convins cã nu mã zgârie niciun capãt de arc. În partea dreaptã sus a fost nevoie de douã scurtãri cu cleştele şi de o scurtã intervenţie cu o frezã finã. De la presiunea cleştelui doamna doctor a simţit cã s-a destabilizat puţin cheiţa şi mi-a mai aplicat puţin compozit pe ea. Mi s-a pãrut cã şi dupã aceastã acţiune am simţit ca o vibraţie/sunet de la cheiţã atunci când doamna doctor a atins-o, dar am fost asiguratã cã e ok când a încercat doamna doctor sã o zgâlţâie. La doar opt ore, la periaj, am vãzut cã ma zgârie ceva în obraz şi am simţit la deget un capãt distal lung şi ascuţit, în condiţiile în care la plecarea din cabinet în spatele cheiţei nu se mai simţea nimic. Am crezut cã am înghiţit cheiţa, am comunicat cu doamna doctor care m-a liniştit cã forma rotunjitã a cheiţelor şi a brackets-ilor le face sã nu reprezinte un pericol pentru tractul digestiv. Cum nu voiam ca pentru un lucru atât de mic sã cãlãtoresc cinci ore cu maşina şi cu un bebeluş, am cãutat un stomatolog generalist în localitate care mi-a aplicat un strat de compozit pe capãtul care ma zgâria. Sper doar sã ţinã trei sãptãmâni, pânã la urmãtoarea mea programare la doamna doctor. Am constatat cã nu înghiţisem cheiţa, aceasta s-a decolat doar parţial şi s-a deplasat pe arc înainte, dezvelind un capãt.

Ca de obicei, închei postarea ataşând şi câteva fotografii recente:
22 de luni de la montarea aparatului pe arcada superioara


18,5 luni de la montarea aparatului mandibular


Zambetul meu actual

Un comentariu:

  1. Thanks for sharing this wonderful post. The photos are just great to see the step by step look over the months. We hope you are having a wonderful day so far. Can't wait to see what's next.
    Dentist Philadelphia

    RăspundețiȘtergere