luni, 18 aprilie 2016

Prima activare: de la încântare la dezamãgire

Pânã în aceastã dimineaţã eram extrem de încântatã de tratamentul ortodontic început exact acum o lunã. Astãzi am fost pentru prima datã la activare şi am rãmas tare dezamagitã.
Trebuie sã explic cã eu am fost forţatã de împrejurãrii sã aleg o opţiune neconvenţionalã de tratament: dat fiind costul prohibitiv al unui tratament ortodontic complet la locul meu actual de rezidenţã (aproximativ €8000), am fost nevoitã sã îmi aleg un medic curant în România care mi-a montat aparatul (doar sus deocamdatã) şi la care voi merge la control la trei luni, iar activãrile uzuale le voi face la un ortodont local. Am stabilit toate aceste detalii cu ambele doamne doctor înainte sã fac pasul şi sã îmi montez aparatul, ca sã nu aparã probleme.

Astãzi aveam prima programare de activare. Doamna doctor de aici m-a vazut foarte repede şi a fost de acord cu recomandarea medicului meu curant din România cã primul arc poate rãmâne douã luni. Apoi a plecat şi a  lãsat-o pe asistenta sã îmi schimbe elasticele, evident, fãrã sã mã întrebe dacã sunt de acord sã lucreze pe mine o asistentã. Eu am simţit cã asistenta era cam brutalã, dar m-am gândit cã nu ar lasa-o doamna doctor sã facã o operaţiune pentru care nu e pregatitã – şi oricum, schimbatul elasticelor nu e mare lucru. Mi-a scos elasticele uzate şi când mi-a pus primul elastic nou pe incisivul central stânga, s-a auzit un sunet, a ieşit din cabinet, a adus-o din nou pe doamna doctor, au ieşit împreunã la consfãtuire şi la întoarcere asistenta mi-a spus ca s-a dezlipit bracketul. Mi-a dat adezivul jos cu freza si am întrebat foarte calm dacã îmi va lipi la loc bracketul meu. A zis ca da, cã ei nu au brackets Safir, doar sa îi dea un pic jos adezivul de pe spate. (Doamna doctor 2 îmi spusese la consultaţia precedentã cã Safir sunt cei mai scumpi brackets şi cã ea foloseşte doar ceramici „cã şi ãştia-s suficient de buni”).

M-a lãsat asistenta singurã în cabinet vreo 10 minute şi a revenit cu doamna doctor care mi-a zis cã mi-a pierdut bracketul cã a cãzut pe jos si ca îmi va pune altul ceramic, sau dacã vreau poate sã mã lase şi fãrã bracket pânã voi veni la control la medicului meu curant din ţarã. I-am zis cã nu pot întrerupe tratamentul pe un dinte douã luni, mi-a montat unul ceramic (a avut nevoie de douã încercãri) şi apoi a plecat lãsând-o pe asistentã sã îmi punã arcul la loc şi elasticele. Impresia mea e cã asistenta era tare nepriceputã, fiecare dinte durea destul de tare când punea elasticul şi ii lua multişor timp. La medicului meu curant nici nu am simţit când mi le-a pus.
În final am avut un şoc la nota de platã pentru cã m-au facturat nu doar pentru activare, dar si pentru demontarea bracketului meu, un bracket nou plus montarea lui – ca şi cum le-aş fi cerut eu sã mi-l demonteze! Am întrebat foarte politicos de ce s-a dezlipit bracket-ul şi am repetat cã el era foarte bine de dimineaţã (nu era deloc şubrezit sau ceva, am avut grijã sã nu muşc din nimic, am respectat toate indicaţiile). Asistenta a dispãrut instant (mi s-a pãrut ca o apãsa vinovãţia) si doamna doctor mi-a zis cã e normal sã cadã brackets-ii, mai ales în prima fazã când forţele sunt mari. Dar el nu cãzuse de capul lui, ci mi-l dezlipise asistenta cu instrumentul ei când mi-a aplicat o fortã prea mare! I-am spus doamnei doctor şi cã mi s-a pãrut cã asistenta a pus foarte multã presiune pe brackets, evident cã doamna doctor a început sã spunã cã ea are costuri cã am stat jumãtate de orã pe scaun, ca şi cum aş fi fãcut-o din dorinţa mea! (O simplã schimbare de elastice nu ia mai mult de 10 minute.) Nu sunt un om certãreţ, nu e felul meu sã fac scandal, am vãzut cã nu am cu cine discuta aşa cã am menţinut tonul discuţiei cât se poate de politicos, i-am mulţumit doamnei doctor şi am plecat foarte dezamagitã.

Dupã întâmplarea de azi, sincer mi-am pierdut încrederea în personalul de la acel cabinet. Bracketul ceramic e mai mare decât ce aveam eu, mi-a dat cu un adeziv alb pe dinte care acum iese in evidenţã mult mai tare faţã de restul dinţilor mei, îmi dã un aspect inestetic de Bugs Bunny şi scoate şi mai tare în evidenţã culoarea mai închisã a dinţilor mei. Ca şi cum urâţeniile de dinţi pe care îi am nu erau de ajuns, Bugs Bunny îmi mai lipsea ca un fel de bomboanã pe colivã! M-am ales cu o soluţie sub-optimã din punct de vedere estetic (bracketul ceramic se va şi îngãlbeni în timp), pe lângã costurile suplimentare atât aici astãzi, cât şi peste douã luni în ţarã când va trebui sã dau jos bracket-ul şi sã îl înlocuiesc cu unul Safir. Sper ca mãcar din punct de vedere technic sã funcţioneze la fel ca şi ceilalţi, dacã estetic sare în ochi neplãcut.

Sunt conştientã cã accidentele pot apãrea, dar mie, ca pacient, mi s-a pãrut total neprofesionist tratamentul de azi: nu numai cã o persoanã în mod evident necalificatã (asistenta) a fãcut o greşealã dezlipindu-mi bracket-ul, dar cum vine asta cã mi l-a pierdut scãpându-l pe jos? Dar jucãm bambilici aici oare pe banii şi pe nervii pacienţilor? Cã doar nu m-am dus la tanti Miţa la colţul strãzii sã-mi schimbe elasticele, ci la un cabinet care face exclusiv ortodonţie! Şi dupã câte toate, tot eu trag ponoasele, atât prin „bucuria” de a apãrea ca Bugs Bunny cât şi financiar! Desigur cã nimeni nu şi-a cerut mãcar scuze la vreun moment pentru neplãcerile cauzate. Mã îngrozeşte ideea cã mi-ar putea nenoroci câte un bracket la fiecare activare! Aşa de mult mi-aş dori sã mai existe şi alţi ortodonţi în zona asta şi sã pot ajunge sã îmi fac activãrile la unul responsabil care ori se ocupã personal şi de „detalii” de astea, ori îşi instruieşte personalul cum trebuie şi nu le distruge aparatele pacienţilor!

Vã inserez şi douã poze: una imediat premergãtoare activãrii din dimineaţã aceasta şi una dupã activare. E evident cât de mult s-a înrãutãţit aspectul estetic în doar câteva ore :-( Dar nu-i bai cã m-a şi costat gras! L

La o luna - inainte de activare
Imediat dupa activare cu bracket ceramic pe incisivul central stanga



5 comentarii: